Head wrap




 Turbany są wykorzystywane jako stylowe dodatki, których ciekawe kolory, wzory, tekstura czy model wzbogacają stylizację. Jednak za tą ozdobą kryje się pewna symbolika.
Historia tego owinięcia głowy wywodzi się od imperium nubijskiego i starożytnych Egipcjan. Kapłani, królowie, królowie i ci, którzy mieli bogactwo i moc, ozdobili się zawiłymi owinięciami głowy. Z miarą upływu czasu Afrykanie rozwinęli design i styl turbanów. Dzisiaj, najbardziej autentyczne można znaleźć w Afryce Zachodniej, których nazwa nosi Gele. To tam ludzie w zależności od okazji, ubierają różne head wrapy. Gele był symbolem władzy i statusu. Ci, którzy mogli sobie pozwolić, często nosili bardziej egzotyczne kolory i style. Ze względów praktycznych nakrycie głowy służyło jako ochrona przed słońcem.
1700 roku Gele wyemigrowały do ​​Ameryki. Gele Afroamerykanów jest często kojarzony ze stereotypami i był używany jako środek opresji. Ustawa murzyńska z 1735 r. była pierwszą formą ucisku, która zmusiła Afroamerykanów do noszenia pewnych form odzieży w celu zidentyfikowania niewolnika od wolnej czarnej osoby. Różnica między afrykańskim nakryciem głowy a afroamerykańskim jest taka, że ​​widzisz zmianę w symbolice za ubraniem i noszącymi te ubrania. W przeszłości kobiety i mężczyźni nosili nakrycia głowy, ale kobiety stały się głównymi nosicielami afrykańskich uszek nakryć głowy w Ameryce. Turban chronił ich przed słońcem, zakrywał włosy, gdy nie prezentowały się one dobrze, nie były atrakcyjne. Chronił je przed inwazją wszy i identyfikował kobietę jako niewolnicę. Mimo że nakrycie głowy oznaczało kobiety jako niewolników, ostatecznie wykorzystały owinięcie głowy jako środek umocnienia. Owijka głowy stała się wyjątkowa i nauczyła się odróżniać za pomocą różnych metod wiązania.

W mojej stylizacji turban stanowi znaczący, mocny dodatek. Wybrałam jednolity kolor, jakim jest czarny oraz biżuterię, buty i torebkę tego samego koloru. Metaliczny garnitur to nutka nowoczesności i niebanalności. Co myślicie o stylizacji? Czy zdarza się wam nosić turbany? ;)




CONVERSATION

10 komentarze:

  1. Śliczne zdjęcia! :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nigdy nie miałam na głowie w stylizacji wyjściowej turbanu, jakoś się nie odważyłam :/ Zaobserwowałam Twojego bloga i dołączyłam do grona czytelników, więc będę tutaj wpadać częściej. Byłoby niezmiernie miło, gdybyś i Ty odwdzięczyła się obserwacją na moim blogu i kto wie, może komentarzem :D
    http://luxwell99.blogspot.com/2017/12/swieto-radosci-mikolajki.html

    OdpowiedzUsuń
  3. jejku,jak mi się podoba ten komplet! super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastycznie wyglądasz! Nie mogę się napatrzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jeejku Aguś normalnie bym Cię nie poznała! wygląda to fenomenalnie! a przyjdziesz tak na uczelnie? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. jestem zachwycona tym lookiem! Wyglądasz po prostu fenomenalnie - oderwać wzroku nie mogę <3
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  7. Niesamowita elegancja!

    OdpowiedzUsuń